SEROMPONG ENTERPRISE

SALAM PERJUANGAN ! SELAMAT DATANG KE KELAB SAHABAT SITI KHADIJAH.DAPATKAN PRODUK KESIHATAN BERASASKAN HERBA ,SUSU KAMBING ,BUAH MANGGIS , HARUMAN SUCI DAN HALAL , PRODUK SEJUK BEKU , PUSAT PENDIDIKAN ISLAM PRA SEKOLAH DAN ARTIKEL-ARTIKEL MENDIDIK JIWA DI SINI!

17 November, 2009

RAMAI YANG TERKEJUT DAPAT SURAT CINTA ?

Dalam suasana musim tengkujuh yang sudah bermula , RAMAI yang terkejut kerana mendapat surat CINTA . Yang masih tidak menerima surat CINTA ini janganlah timbul perasaan cemburu dan irihati pula. Janganlah menuduh kekasih hati ANDA tidak membalas CINTA yang anda telah berikan dengan sepenuh hati ... Ramai yang merungut kenapa KEKASIH hati ini sanggup menghantar surat CINTA ini ??
Berbagai persoalan dan pertanyaan yang timbul. Adakah CINTA anda masih tidak sehebat CINTA yang dipaparkan didalam artikel yang pernah dipaparkan sebelum ini. Adakah pengorbanan ANDA sebelum ini masih tidak berbaloi dan tidak dihargai. Setelah segala simpanan dikeluarkan , pinjaman dibuat dan masih belum habis dibayar lagi , setelah beratus-ratus liter minyak habis , sudah berapa kali tayar kereta dan motor diganti , setelah banyak bil telefon , api dan air dilunasi setiap bulan , ANDA masih menerima surat CINTA yang memaklumkan bahawa pengorbanan ANDA masih tidak setimpal dan tidak memuaskan hati KEKASIH anda !
Ohh kejamnya KEKASIH hatiku ini ....
Inilah asam garam kehidupan sebagai seorang usahawan yang berstatus AGEN STOK. Ramai yang telah menerima surat teguran/peringatan kenapa jualan bulanan masing-masing terus merosot dari bulan ke bulan . Bila sudah terima surat macam itu , maka ramailah gelabah dan tak tenteram jiwa dan raga dibuatnya. Ramai yang tidak menyangka kehidupan sebagai seorang Agen Stok tidak semudah yang disangka. Aku punya modal , aku punya produk , aku punya downline dan bukan downline yang tumpang sekaki , ikut sukahatilah. Aku jual lebih dapat bonus hujung bulan , kalau aku tak jual modal aku beku kat situ , aku beli dengan tunai bukannya hutang tertangguh , wang sudah masuk dalam kantung. Ramai yang berfikiran begitu ? Rupanya tidak begitu , ada insan yang prihatin akan nasib dan masa depan Agen Stok rupanya ? Jadi apa yang harus dilakukan ?? Perlukan dibalas surat CINTA ini ??

Wahai sahabat-sahabatku AGEN STOK sekalian ...
Sekiranya ANDA benar-benar sayangkan kerjaya ANDA sebagai usahawan dan bercita-cita untuk menjadi USAHAWAN MUSLIM yang berjaya melalui AGEN STOK maka luahkanlah apa juga masalah dan persoalan yang terpendam dikalbu. Janganlah disimpan dan memendam perasaan. Fahamilah bahawa surat CINTA yang dihantar sebenarnya adalah ISYARAT bahawa KEKASIH kita ini memerlukan maklumbalas akan keadaan yang sebenarnya berlaku , sedang berlaku , akan berlaku dan apa hasrat serta harapan ANDA AGEN STOK semua kepada KEKASIH kita ini muga kasih keduanya akan semakin subur , mekar dan semakin intim biar masa terus berlalu .

Luahkanlah apa yang ANDA fikirkan selama ini tentang KEKASIH kita ini. Luahkanlah kenapa jualan ANDA yang pada permulaannya baik tapi semakin lama semakin merudum ? Luahkanlah kenapa stok ANDA hanya cukup-cukup makan sahaja ? Luahkanlah kalau dahulu bonus agen stok anda boleh tahan tapi kini tidak boleh bertahan ? Luahkanlah kalau dahulu jual sedikit boleh bertahan tapi kenapa kita semakin meningkat jualan semakin kecil modal ditangan ? Luahkanlah kalau dahulu ada duit simpanan tapi setelah menjadi Agen Stok habis semua simpanan dikeluarkan ? Kenapa dahulu produk sedikit dapat bonus lebih tapi bila produk semakin banyak bukan bonus yang lebih tapi modal pula berlebih ? Kenapa dahulu kos boleh tampung tapi bila jual lebih kos sudah tidak boleh tertanggung ? Kenapa MODAL anda tidak berkembang malah semakin menguncup ?
Anda ada AKAL ? Anda ada MATA ? Anda ada TELINGA? Jadi !! Jalankanlah tanggungjawab masing-masing kerana setiap dari kita mempunyai pandangan , firasat , gerak hati dan citarasa yang berbeza-beza walaupun kita dibekalkan dengan AKAL , sepasang MATA dan sepasang TELINGA yang fungsinya sama.
Tidak perlulah dinyatakan apa pandangan saya terhadap apa yang berlaku , sedang berlaku dan akan berlaku kerana perspektif saya mungkin berbeza dengan ANDA semua. Saya telah jalankan tanggungjawab saya sebagaimana persoalan yang dikemukakan diatas dari perspektif dan pandangan saya dan saya telahpun mendapat jawapannya terhadap MASA DEPAN dan HALA TUJU kita sebagai usahawan berstatus AGEN STOK.
Jadi ....jalankanlah tanggungjawab ANDA semua. Muga dengan cara ini , KEKASIH kita ini akan dapat menyelami dan memahami apa yang berlaku pada semua AGEN STOK yang ikhlas berjuang didalam memertabatkan INDUSTRIES MAKANAN HALAL ini sebagai suatu tuntutan FARDHU KIFAYAH demi menyelamatkan ummah demi suatu kejayaan yang hahiki insyallah.

Muga akan ada sinar baru didepan sana sekiranya ANDA semua bersatu hati didalam menangani persoalan MASA DEPAN dan HALA TUJU AGEN STOK demi satu PERJUANGAN !!
Aminnnnn.

Tiada ulasan: