SEROMPONG ENTERPRISE

SALAM PERJUANGAN ! SELAMAT DATANG KE KELAB SAHABAT SITI KHADIJAH.DAPATKAN PRODUK KESIHATAN BERASASKAN HERBA ,SUSU KAMBING ,BUAH MANGGIS , HARUMAN SUCI DAN HALAL , PRODUK SEJUK BEKU , PUSAT PENDIDIKAN ISLAM PRA SEKOLAH DAN ARTIKEL-ARTIKEL MENDIDIK JIWA DI SINI!

26 Disember, 2010

Aku Malas Dan Marah

Aku malas?

… untuk menegur lagi

…untuk berdemonstrasi lagi

…untuk bising sana, bising sini

…untuk meneliti harga yang naik tak henti

Kenapa?

Sebab dulu, Tuan yang berjanji

Harga TAKKAN NAIK walau apa terjadi

Ikrar Tuan pada kami..

…Ekonomi kita kukuh

…Pembangunan akan jadi realiti

…Lisan jelata mesti didengari

Ooo rupanya..

…senyap Tuan merangka strategi

…mencari penyelesaian seorang diri

…harga naik… (oops salah)

…PELARASAN HARGA dicanang untuk merawat hati

Aku…

Diam membisu

Bersuara tapi kelu

Makin aku tegur

Makin aku sindir

Tuan makin menjadi jadi

Nah..

Sekarang baik aku diam

Di tegur NAIK, tak tegur NAIK

Aku malas Aku marah sebab aku benci…

Tak tahulah kalau ada yang memuji…


Coretan,

Fatihee Al-Kelantani

21 Muharram 1432h

Tiada ulasan: