SEROMPONG ENTERPRISE

SALAM PERJUANGAN ! SELAMAT DATANG KE KELAB SAHABAT SITI KHADIJAH.DAPATKAN PRODUK KESIHATAN BERASASKAN HERBA ,SUSU KAMBING ,BUAH MANGGIS , HARUMAN SUCI DAN HALAL , PRODUK SEJUK BEKU , PUSAT PENDIDIKAN ISLAM PRA SEKOLAH DAN ARTIKEL-ARTIKEL MENDIDIK JIWA DI SINI!

15 Januari, 2011

MAAFKAN KAMI ! MAAFKAN KAMI ! MAAFKAN KAMI !

Maafkan kami ! Maafkan kami !
Maafkan kami ...si Pusat Agensi


Maaf kami pohonkan kepada semua pelanggan dan ahli-ahli kami yang datang berkunjung ke premis kami pada hari ini dan terpaksa pulang dengan hampa . Ini adalah ekoran daripada ketiadaan banyak produk yang terlaris dipasaran buat masa ini. Berdasarkan Carta Produk Terlaris yang semakin meningkat dari hari kehari maka kami dengan rasa rendah diri meyusun sepuluh jari tangan dan sepuluh jari kaki kami memohon maaf kerana tidak dapat memenuhi keperluan mereka kali ini. Kalau sebelum ini , kalau tiada stok di Semabok boleh cari di Serkam , Kalau di Serkam sudah habis boleh ke Ayer Keroh , Ayer Keroh sudah habis boleh ke Tangkak . Tangkak pulak habis boleh tumpang sekaki di Masjid Tanah. Sana habis boleh menumpang di Tampin. Tampin pun habis boleh balik kampung cari di Muar 1 atau Muar 2. Takder juga boleh pergi jalan-jalan buang minyak ke Segamat. Takder juga boleh pula cuba kat Pusat Antarabangsa yang baru dibuka tu . Tapi kali ini kami "SURRENDER" keadaanya cukup parah sekali ke semua lokasi tiada STOK ! Apa dah jadi ?? Sampai kami ke Utara tempoharipun terpaksa memunggah produk disana untuk memenuhi permintaan disini . Kalau sesiapa tahu dimana ada STOK tolong beritahu kami !! Bukan nak bermegah-megah tapi demi suatu perjuangan untuk memenuhi produk halal yang menjadi tanggungjawab bersama .Sebab itu kini kami benar-benar tak berdaya nak membantu ...bukan sebab kami nak berkira tentang untung dan rugi tapi sebab sudah tiada lagi tempat yang boleh kami pergi untuk dapatkan bekalan.

Dikhabarkan penghantaran terdekat adalah pada hari Selasa ...alamak macamana nie ? Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul ... sampai ada cawangan tu yang berdoa mohon dihantar segera produk-produk yang tiada ke tempatnya. Dahsyat sungguh ! Lalu teman pun meringankan tanganlah mendail kesana untuk mengetahui apa yang telah berlaku .... lalu terbongkarlah sebuah kisah yang agak tragis ... entah kenapa hati saya hari ini tersentuh betul bang ! Dia pun mula bercerita .... ada seorang pelanggan tu datang dari Melaka hanya semata-mata untuk mendapatkan bekalan Omega 3 softgel setelah dikabarkan stoknya ada dicawangannya. Apa yang membuat saya tersentuh katanya adalah kerana kesanggupan ahli tersebut datang sejauh itu semata-mata untuk produk tersebut dan dia tidak dapat yang dihajati. Kesayuan hati dan kesusahan pakcik tersebut kerana bekalan harian telah habis membuat saya betul-betul tersentuh. Kebetulan stok produk masih ada sedikit dipusat agensi jadi untuk mententeramkan keadaannya maka saya menawarkan perkhidmatan dan kebetulan rakan saya ini ada mengambil nombor telefon pelanggan tersebut lantas saya terus menelefon pakcik tersebut yang dikenali sebagai "Pakcik Aziz" . Semasa saya menelefon beliau masih ada di Daerah tersebut dan dengan perasaan gembira pakcik ini berkata ..."Takper nanti saya telefon anak saya di Bukit Piatu untuk datang sekarang juga ke kedai anak " dan benarlah seperti yang dikatakan dalam tempoh yang terdekat anaknya telah muncul di Pusat Jualan kami untuk memenuhi hajat ayandandanya yang tercinta . Apa yang boleh dipelajari dan difahami dari insiden ini ?? Bolehkah matlamat kelulusan beratus-ratus Agen Stok macam cendawan tumbuh selepas hujan dengan alasan untuk servis rangkaian yang sering dilaung-laungkan boleh tercapai dalam situasi begini ? Apakah menjadi suatu dosa kalau saya membiarkan "Pakcik Aziz" ini terkapai-kapai tanpa bantuan kerana dia bukan dibawah rangkaian saya ?? Bagaimana pula dengan peranan dan tanggungjawab syarikat didalam menyediakan keperluan yang sepatutnya ? Adakah wajar sekadar menawarkan produk yang lain yang tidak pasti lagi sesuai dengan seseorang itu sebagai jalan melepaskan tanggungjawab ?

Bagaimana pula dengan kisah ini ? Seorang ibu tunggal singgah di Pusat Agensi kami pada pagi tadi .... tujuannya datang adalah untuk menunaikan hajat anak bongsunya yang teringin makan ayam organik . Setibanya sahaja di kedai dimaklumkan bahawa ayam tiada stok . Terus berkedut dan berubah wajahnya ... macamana nie 2 kali dia pesan , sampai akak nak naik motor pun dia ingatkan lagi ? Apa alternatifnya ? Ada sekadar nak makan ayam organik di Melaka ini masih ada ruangnya tapi terpaksalah berkorban lagi ... menuju ke Mydin ? Tapi belum terjamin juga kerana terdapat peristiwa dimana bekalan ayam disana pun terputus juga . Itu bukan persoalannya ? Persoalannya apakah peranan dan tanggungjawab kita yang telah diberikan amanah untuk merealisasikan impian "Harapan Paling Akhir" ini ...?? Apakah setelah kesedaran timbul maka perasaan dan keinginan ini dipermain-mainkan ? Kenapakah setelah keuntungan semakin meningkat keperluan tidak dapat dipenuhi ? Kemana AMANAH yang diberikan ditunaikan ? Apa peranan "KOOP" yang diamanahkan untuk membantu syarikat didalam permasalahan ini ?? Kemana duit yang dilaburkan oleh ahli dilaburkan ? Alangkah indahnya jika duit perlaburan tersebut dilaburkan untuk memenuhi keperluan produk yang semakin tiada. Kenapa perlaburan tersebut dileburkan untuk mendapatkan bangunan yang belum masanya untuk di "aset"kan sebagai milik kekal ?

Semangat apa yang telah di "BAKAR" sebenarnya ? Pemimpin-pemimpin besar kini sedang bersedia untuk membakar "SEMANGAT" kerana 2 peristiwa besar akan berlangsung untuk 2 bulan mendatang . Lihat-lihatlah "KITA" yang dibawah ini ... janganlah buat-buat tak dengar , buat-buat tak nampak , seolah-olah tiada apa yang berlaku dibawah ! Jatuhkah imej kita sebagai pejuang jika mengakui kesilapan yang berlaku ? Tak cukup besarkah jiwa kita untuk memperbetulkan kekurangan yang ujud ? Bimbang sangatkah ANDA untuk berkata yang benar walaupun pahit ? Adakah pangkat-pangkat ANDA akan digugurkan hanya untuk menyatakan yang "HAK" ? Sedarlah ! Jangan jadi "Pemimpin yang Hipokrit" ...

Sekali lagi ....

MAAFKAN KAMI ! MAAFKAN KAMI ! MAAFKAN KAMI ! .... berapa banyak maaf daaaaa

1 ulasan:

Pasti As-Salam berkata...

CO...BA....ANNNNNN....