SEROMPONG ENTERPRISE

SALAM PERJUANGAN ! SELAMAT DATANG KE KELAB SAHABAT SITI KHADIJAH.DAPATKAN PRODUK KESIHATAN BERASASKAN HERBA ,SUSU KAMBING ,BUAH MANGGIS , HARUMAN SUCI DAN HALAL , PRODUK SEJUK BEKU , PUSAT PENDIDIKAN ISLAM PRA SEKOLAH DAN ARTIKEL-ARTIKEL MENDIDIK JIWA DI SINI!

02 Julai, 2009

SITI KHADIJAH MUNCUL DI SMK SRI BEMBAN

Bersempena dengan sambutan Minggu Koperasi SMK Sri Bemban Jasin Melaka , Kelab Sahabat Siti Khadijah telah diberikan penghormatan dan diundang untuk membuka kaunter jualan dan pameran produk HPA pada 24 hb Jun 2009 yang lalu. Kesempatan yang diperolehi sesungguhnya tidak dilepaskan kerana inilah medan dan ruang yang dibukakan oleh Allah SWT bagi membolehkan seruan dakwah dapat disampaikan kepada lebih ramai pengguna terutama generasi muda yang merupakan pelapis generasi tua mereka. Selain daripada membuka kauter jualan dan pameran , saya juga telah diberikan kesempatan untuk memberikan ceramah kepada pelajar dan guru tentang produk halal keluaran HPA. Saksikanlah .... warna-warni kehidupan warga sekolah SMK Sri Bemban semasa kehadiran kami disana .






Diantara produk HPA yang telah dipamirkan termasuklah dua produk baru yang baru sampai di Pusat Agensi iaitu Kicap Lemak Manis & Masin , Kopi Radix Diet dan Cecair Freesia.





PJ dalam bikinan .... sabar menanti kunjungan pelajar dan guru ke kaunter jualan kami.

Alhamdulillah .... dah datang seorang pelajar yang tertarik dengan produk HPA. Apa lagi ...penerangan panjang lebar pun diberikan.





Dari seorang dah jadi dua ....










Apa yang difikir dan direnungkan bang ! Tak ada pelajar yang berani dekat ke ....



Dah bertiga .... , bedak ini bagus kalau kita pakai untuk pergi kesekolah. Bau badan terjaga dan selesa belajar . Ia bukan setakat wangi tapi suci dan halal .....bla bla











Dan semakin ramai .....berkat kesabaran.
Alhamdulillah.


















Wah ...apa yang menarik tu. Apa ? Kopi radix ada tujuh herba. Bagus ni kalau diminum oleh pelajar macam kita ni .. badan cergas , mata tak mengantuk belajar pun mudah dapat. Boleh lulus dengan cemerlang kalau berusaha ...mai secawan.













Banner yang digantung bagi meraikan sambutan Minggu Koperasi peringkat sekolah.











Giliran pelajar wanita pula mengambil bahagian .



Tanya dik jangan tak tanya ?

















Koperasi SMK Sri Bemban ...ada jual macam-macam keperluan pelajar. Sayang produk HPA masih belum dapat tempat. Insyallah selepas ada kesedaran , kita akan usahakan agar produk HPA akan mengambil tempatnya disana ....



Tak cukup dengan banner , ditambah dengan bunting pula. Kesungguhan yang ditunjukan oleh pihak sekolah didalam meraikan hari koperasi sekolah.
















Kedai koperasi dah mula beroperasi ...




Apa keistimewaan kordial HPA kak ?
















Memikirkan masa depan ke ...





Alhamdulillah ....cikgu dia dah datang .
Cikgu inilah satu-satunya cikgu yang telah dibukakan hatinya untuk menjadi ahli HPA pada hari itu. Tahniah dan selamat datang ke dunia baru ....
















Ini dia orang penting Koperasi SMK Sri Bemban Cikgu Mohd Zaki ..
Sedang mempengerusikan majlis untuk slot ceramah petang tu... Jom kita dengar cerita produk halal .
Wah ...boleh tahan ramai yang nak dengar kisah makanan dan pemakanan pada petang ni.
















Maka bermulalah bicara .... terkenang masa zaman sekolah dulu bla bla bla..
Masa kerja makan gaji ada juga berikan ceramah kat sekolah pasal produk syarikat yang digunakan di sekolah ....tinggal kenangan.
Kini diberikan kesempatan untuk kembali kesekolah semula tapi dengan wajah dan pendekatan baru ....produk halal tanggungjawab bersama.














Ketahuilah dalam tubuh jasad kita ada seketul daging , sekiranya baik daging ini maka akan baiklah keseluruhan jasad kita tetapi sekiranya sebaliknya maka akan rosaklah keseluruhan jasad kita. Sesungguhnya seketul daging itu adalah ............. HATI.



















Masing-masing menunjukan minat untuk mengetahui apa yang dimakan selama ini adakah benar-benar halal atau sebaliknya ....
Dah terang lagi bersuluh ...
Tepuk Dada Tanyalah Iman ...pilihannya sudah ada. Jawapannya sudah ada ........HPA.


Tiada ulasan: